Зміст
Передмова
Розділ І. Загальний
обсяг навантаження та очікувані результати
навчання (набуті компетентності)
Розділ
ІІ. Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній,
логічна послідовність їх реалізації
Розділ
ІІІ. Форми організації освітнього процесу
Розділ
ІV. Cистема внутрішнього забезпечення якості освіти
Додатки:
План
роботи Бережківського ДНЗ «Малятко» на 2019-2020 н.р. (додаток № 1)
Режим
роботи закладу дошкільної освіти (додаток № 2);
Режими
роботи груп (додаток № 3)
План
роботи Консультативного пункту «Дошкільник» на 2019-2020 н.р. (додаток № 4)
Передмова
Освітню
програму затверджено та введено в дію 01.09.2019 року згідно наказу № 48-1 від 02.09.2919 року по Бережківському ДНЗ
«Малятко». Схвалено педагогічною радою Бережківського ДНЗ «Малятко» протокол №
1 від 30.08.2019 року. Розробник освітньої програми: Коваль Ірина Дмитрівна.
Діяльність
ЗДО здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну
освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про стратегію
національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки»,
Базового компоненту дошкільної освіти, Концепції національно-патріотичного
виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 №
641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою
Кабінету Міністрів України від 20.03.2003
№ 305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено
наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимого навантаження
на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності
(затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), інших нормативно-правових
актів. Згідно зі статтею 4 Закону України «Про дошкільну освіту» Бережківський
ДНЗ «Малятко» спрямовує свою діяльність на забезпечення всебічного
розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів,
здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних
потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею
життєвого соціального досвіду.
Освітня програма Бережківського ДНЗ «Малятко» на
2019-2020 навчальний рік розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та
згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 615 від 22.05.2012
року.
Освітня програма окреслює підходи до планування й
організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для
досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття
компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.
Освітня
програма визначає:
- загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності);
- перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічну послідовність їх реалізації;
- форми організації освітнього процесу;
- систему внутрішнього забезпечення якості освіти.
Зміст освітньої програми передбачає:
- формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;
- виховання елементів природо доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;
- утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;
- розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.
Організація
освітнього процесу в Бережківському ДНЗ «Малятко» у 2019-2020 навчальному
році буде здійснюватись відповідно до Статуту за пріоритетним гуманітарним
напрямом роботи.
Розділ
І.
Загальний
обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуття компетентностей)
Освітній
процес у Бережківському ДНЗ «Малятко будується на відповідному
програмно-методичному забезпеченні та представляє єдиний комплекс освітніх
компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття
компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними
освітніми комплексними та парціальними програмами, рекомендованими
Міністерством освіти і науки України.
Згідно з
рішенням педагогічної ради ДНЗ (протокол № 1 від 28.08.2019 року) освітній
процес у закладі здійснюється за наступними програмами:
освітня
Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (редакція 2017
року) (авт.. О.І. Білан , за заг. Ред. О.В.Низковської)
Парціальна
програма з основ здоровя та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 – 6 років
«Про себе треба знати, про себе треба дбати» ( автор Л,В.Лохвицька)
Програма
з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку «Казкова фізкультура»
З
метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначених освітніх
програм та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від
20.04.2015 року № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального
навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми
власності» у 2019-2020 навчальному році в закладі дошкільної освіти загальний
обсяг тижневого навантаження за віковими групами становитиме:
Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями
|
||||
старша
(від 5 до 6 років) |
||||
(від 2 до 3
років)
|
(від
3 до 4
років)
|
(від
4 до 5
років)
|
||
3
|
||||
2
|
||||
5
|
||||
-
|
||||
2
|
||||
3
|
||||
3
|
||||
15
|
||||
20
|
||||
8,3
|
Години,
передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення
гранично допустимого навчального навантаження на дітей.
Навчальне
навантаження: тривалість проведення занять – спеціально організованих
форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно
із санітарним законодавством.
- від 2 до 3 років – до 10 хвилин;
- від 3 до 4 років – не більше 15 хвилин;
- від 4 до 5 років – 20 хвилин;
- у старшій групі – 25 хвилин.
Максимально
допустима кількість занять у першій половині дня у першій молодшій та
різновіковій групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. У середині та наприкінці
занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози
дітей, проводяться фізкультурні хвилинки.
Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.
Заняття,
які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в
першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Такі
заняття поєднуються та чергуються із заняттями з музичного виховання та
фізкультури.
Реалізації
освітньої програми сприяє проведення інтегрованих занять. Тривалість
інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних
видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в різновіковій,
старшій групах).
Щоденно
проводиться одне інтегроване для закріплення набутих дітьми знань і вмінь у
різних видах їх діяльності протягом дня. При цьому забезпечено нормативні
вимоги до тривалості статичного навантаження у положенні сидячи на одному
занятті, а саме: різновікової – від 2 до 3 років – 15 хвилин, від 3 до 4 років
– 15 хвилин, від 4 до 5 років – 20 хвилин, старшої – 25 хвилин.
Організоване
навчання у формі фізкультурних занять проводиться із різновікової групи. Визначаючи обсяг рухової активності дітей, враховується стан їхнього
здоров’я та психофізіологічні особливості. Тривалість занять для дітей у віці
від 2 до 3 років – 15 хвилин; від 3 до 5 років – 20-25 хвилин; від 5 до 6
років – 25-30 хвилин.
Фізкультурні
заняття для дітей дошкільного віку проводять не менше трьох разів на тиждень.
Форма та місце проведення занять визначаються педагогом залежно від поставленої
мети, сезону, погодних умов та інших факторів.
Зміст
освітнього процесу в закладі у 2019-2020 навчальному році спрямований на формування та
розвиток компетентностей вихованців відповідно до освітніх ліній Базового
компонента:
Освітня
лінія
|
Зміст
освітнього процесу
|
Особистість
дитини
|
Передбачає:
-
формування позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури
дитини, її активної життєдіяльності;
-
виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування
основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих
навичок та навичок безпечної життєдіяльності. На кінець дошкільного періоду
життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність,
самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода
поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.
|
Дитина
в соціумі
|
Передбачає:
формування
у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі
людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Завдяки
спілкуванню з дорослими, як носіями суспільно-історичного досвіду людства, в
дитини з’являються інтерес та вміння розуміти інших, долучатися до спільної
діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати з ними свої зусилля для
досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати
бажання та інтереси інших людей. Взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом
входження дитини в людський соціум, що вимагає уміння узгоджувати свої
інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства
|
Дитина
в природному довкіллі
|
Містить
доступні дитині дошкільного віку уявлення про природу планети Земля та
Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного
ставлення до природного довкілля. Природнича освіченість передбачає наявність
уявлень дитини про живі організми і природне середовище, багатоманітність
явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та
взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і
негативний вплив людської діяльності на стан природи. Ціннісне ставлення
дитини до природи виявляється у її природодоцільній поведінці: виважене
ставлення до рослин і тварин;готовність включатись у практичну діяльність, що
пов’язана з природою; дотримування правил природокористування.
|
Мовлення
дитини
|
Передбачає:
засвоєння
дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування
мовою у різних життєвих ситуаціях. Оволодіння мовою як засобом пізнання і
способом специфічно людського спілкування є найвагомішим досягненням
дошкільного дитинства. Мова виступає «каналом зв’язку» для одержання
інформації з немовних сфер буття, засобом пізнання світу від
конкретно-чуттєвого до понятійно-абстрактного. Мовленнєве виховання
забезпечує духовно-емоційний розвиток дитини через органічний зв’язок із
національним вихованням. Мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку
складається із різних видів говоріння та слухання, під час якої формуються
мовленнєві вміння і навички. Вивчення української мови в дошкільних
навчальних закладах національних спільнот передбачає залучення дітей інших
національностей, які є громадянами України, до оволодіння українською мовою
як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими,
виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови.
|
Дитина
в світі культури
|
Передбачає:
формування
почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного
світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування
елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок,
самостійності, культури та безпеки праці. Результатом оволодіння дитиною
різними видами предметної та художньої діяльності є сформоване
емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності,
позитивна мотивація досягнень; здатність орієнтуватися в розмаїтті
властивостей предметів, розуміти різні способи створення художніх образів, виявляти
інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності, а також
оволодіння навичками практичної діяльності, культури споживання.
|
Гра
дитини
|
Передбачає:
розвиток
у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в
ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля
і реалізації себе в ньому. Гра забезпечує задоволення ігрових уподобань
кожної дитини, сприяє виникненню дружніх, партнерських стосунків та ігрових
об’єднань за інтересами, спонукає до обміну думками, оцінювання себе й інших,
заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень.
|
Дитина
в сенсорно-пізнавальному просторі
|
Передбачає:
сформованість
доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають
ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу.
Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати
отримані знання у практичній діяльності (ігрова, трудова,
сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання
дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного,
словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на
інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей
пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної
картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.
|
Реалізуючи вищезазначений зміст освітнього
процесу, вихователі забезпечують досягнення очікуваних результатів навчання,
визначених у освітній програмі розвитку дитини дошкільного віку «Українське
довкілля» (редакція 2017 року) ( автор О.І.Білан).
Крім
того, набуття компетентностей вихованців закладу відповідно до віку відбувається
в ході реалізації освітніх програм:
Назва
групи
|
Програма
|
«Сонечко»
(молодша)
«Горобинка»
(старша)
|
Парціальна
програма з основ здоровя та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 – 6
років «Про себе треба знати, про себе треба дбати» (автор Л,В,Лохвицька).
Програма
з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку «Казкова
фізкультура» (автор М,М,Єфименко).
|
Розділ
ІІ.
Перелік,
зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх
реалізації
Відповідно
до Базового компоненту дошкільної освіти у Бережківському ДНЗ «Малятко» визначено
зміст і структуру освітнього процесу за інваріантною складовою. Інваріантна
складова змісту дошкільної освіти сформована на державному рівні і є
обов’язковою. Інваріантну частину змісту освіти систематизовано відповідно до
Базового компонента дошкільної освіти за освітніми лініями: «Особистість
дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі
культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення
дитини». У закладі забезпечується неперервність змісту освітніх ліній, а також
наступність дошкільної та початкової ланок. Виключення з інваріантної частини
будь-якої з освітніх ліній порушує цілісність розвитку дитини на рівні дошкільної
освіти і наступність її в початковій школі. Організація життєдіяльності дітей з
урахуванням освітніх ліній, що включені до інваріантної дає змогу забезпечити
належний рівень соціально-особистісного розвитку дітей дошкільного віку в
структурі неперервної освіти. Дотримання змісту, взаємозв’язку та логічної
послідовності реалізації освітніх ліній Базового компоненту забезпечується та
відображається у плануванні педагогів закладу. З метою підвищення якості
освітнього процесу у 2019-2020 навчальному році в закладі використовуються
інноваційні педагогічні технології, а саме:
Назва
групи
|
Інноваційна
технологія
|
Автор
|
«Сонечко»
|
«Школа
м’яча»
«Мнемотехніка
і музика»
Методика
навчання дітей розповіданню за схемами».
«Методика
розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання»
«Виховання
казкою»
|
О.Білан,
К.Крутій
Л.
Шульга
Л,Б,Фесюкова
|
«Горобинка»
|
«Дитяче
дослідження як метод навчання старших дошкільників»
«Художнє
слово і дитяче мовлення»
«Теорія
розв’язання винахідницьких завдань».
«Ейдетика
на щодень»
«Психогімнастика,
психологічні ігри»
|
А.Савенков
Н,В,Гавриш
Г.Альтшулер
О.Пащенко
|
Розділ
ІІІ.
Форми
організації освітнього процесу
Відповідно
до Закону України «Про дошкільну освіту» освітня програма Бережківського
ДНЗ «Малятко» визначає мету, завдання освітнього процесу на
навчальний рік, а також форми його організації.
З
метою досягнення очікуваних результатів навчання (набуття компетентностей) у
2019-2020 навчальному році педагогами закладу будуть реалізовуватися різні
форми освітнього процесу.
За
формами організації проводяться такі типи занять:
- фронтальні, колективні (з усіма дітьми групи);
- групові (10-12 дошкільнят);
- індивідуально-групові (4-6 дошкільнят);
- індивідуальні (1-4 дошкільнят).
У залежності від основних завдань освітньої
програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (редакція 2017
року) та відповідно до змістовних ліній
Базового компоненту дошкільної освіти, пріоритетного (гуманітарного) напряму у всіх вікових групах організовуються такі види занять:
- заняття із засвоєння дітьми нових знань;
- заняття із закріплення і систематизації досвіду дітей;
- контрольні заняття;
- комплексні;
З
метою забезпечення наступності з початковою ланкою освіти поширеним типом
занять у поточному навчальному році у двох вікових групах будуть інтегровані
заняття у рамках блочно-тематичної організації освітнього процесу. Види
інтегрованих занять:
- соціально-природознавчої тематики;
- з пріоритетом інтелектуально-мовленнєвих завдань;
- з пріоритетом логіко-математичних завдань;
- заняття художнього циклу.
Інтеграція
сприяє значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) та
істотно знижує навчальне навантаження на дітей.
Безперервна
безпосередньо освітня діяльність у групах планується як у I так і в II половині
дня відповідно до розкладу занять на тиждень. У другій половині дня плануються
заняття з художньо-продуктивної діяльності. Весь освітній процес
організовується диференційовано з урахуванням віку і індивідуальних
особливостей дітей.
У
закладі дошкільної освіти планування та організація життєдіяльності, у
тому числі освітній процес, здійснюється за режимними моментами з урахуванням
ліній розвитку, які базуються на інтегрованому підході, що забезпечує змістовну
цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного
матеріалу.
Тип
заняття обирає та уточнює вихователь самостійно, враховуючи конкретні умови
роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів,
зазначених в освітніх програмах.
Рівномірно
розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в
залежності від бажань та інтересу дітей. Крім спеціально організованої освітньої
діяльності передбачається самостійна діяльність дітей:
- ігри (дидактичні, сюжетно-рольові, рухливі, театралізовані, ігри з піском та водою та ін.);
- спостереження;
- пошуково-дослідницька діяльність;
- самостійна художня діяльність тощо.
Фізичне
виховання дітей передбачає проведення:
- ранкової гімнастики;
- гімнастики пробудження;
- занять фізичною культурою;
- рухливих ігор та ігор спортивного характеру;
- загартування;
- фізкультурних хвилинок під час занять;
- фізкультурних пауз між заняттями;
- фізкультурних комплексів під час денної прогулянки (пішохідний перехід);
- оздоровчих заходів з використанням технологій.
Організоване
навчання у формі фізкультурних занять проводиться із молодшої групи.
Самостійною додатковою організаційною формою
освітнього процесу в закладі дошкільної освіти є гурткова робота за інтересами
дітей. Її мета: задовольняти потреби й
зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні,
загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно
виявляти обдарованість.
У
2019-2020 навчальному році організована робота гуртка
Вік
дітей
|
Назва
гуртка
|
Програма
|
5-6
років
|
«Дзвіночок»
|
«Дитячий
театр». Програма театрального мистецтва діяльності дітей від 3 до 7 років.
Автор – Мерзлякова С.В.
|
Вищезазначені
форми організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти «Малятко»
реалізуються в рамках:
- плану роботи закладу на 2019-2020 н.р. (додаток № 1);
- режиму роботи закладу дошкільної освіти (додаток № 2);
- режимів роботи груп (додаток № 3)
За
окремим планом у закладі організовується літнє оздоровлення дітей, під час
якого освітній процес організовується в наступних формах:
- ранкова гімнастика та гімнастика пробудження;
- дозований біг, ходьба по траві, піску, по «доріжці здоров’я», обливання ніг прохолодною водою;
- рухливі та спортивні ігри;
- процедури прийняття сонячних та повітряних ванн;
- екскурсії, цільові прогулянки;
- продуктивні види діяльності;
- ігри з водою, піском;
- конструкторські та творчі ігри;
- пошуково-дослідницька діяльність;
- організація трудової діяльності;
- літературні розваги, конкурси малюнків;
- змагання, різноманітні конкурси, естафети.
З метою забезпечення єдиних вимог і наступності
сімейного і суспільного виховання, надання
психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, підтримки
різнобічного розвитку дітей, які виховуються в умовах сім'ї у закладі дошкільної
освіти «Малятко» організовано роботу Консультативного пункту.
Основні
форми діяльності Консультативного пункту:
організація
індивідуальних і групових консультацій
для батьків або осіб, які їх замінюють.
Консультативний
центр здійснює консультативну допомогу батькам або особам, які їх
замінюють, з питань:
- соціалізації дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах сім’ї;
- вікових, психофізіологічних особливості дітей;
- психологічної готовності до навчання у школі;
- профілактики відхилень у фізичному, психічному і соціальному розвитку дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах сім’ї;
- організації ігрової діяльності;
- організації харчування дітей вдома;
- створення умов для за загартування і оздоровлення;
- соціального захисту дітей із різних категорій сімей.
Робота
з батьками або особами, які їх замінюють і дітьми (віком від 3 до 5 років)
в Консультативному пункті проводиться підгрупами та індивідуально за
планом роботи пункту (Додаток № 4).
Організація
психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх
замінюють, будується на основі інтеграції діяльності спеціалістів
Консультативного пункту: вихователів, практичного психолога, сестри медичної
старшої.
З метою надання методичної і консультативної
допомоги сім'ям, діти яких з різних причин не мають можливості щоденно відвідувати заклад дошкільної
освіти, формування соціальної компетентності, поступової інтеграції їх у
суспільство, забезпечення кожній дитині права на доступність і безоплатність
дошкільної освіти в закладі організовано соціально-педагогічний
патронат. Даною формою організації
освітнього процесу охоплено 17 дітей.
Розділ
ІV.
Cистема
внутрішнього забезпечення якості освіти
У
рамках системи внутрішнього забезпечення
якості освіти у 2019-2020 навчальному році будуть здійснені заходи щодо визначення
стану якості освітнього процесу.
Результати
освітньої діяльності педагогів закладу з формування у дітей компетентностей
будуть визначатись шляхом проведення моніторингових досліджень:
Назва
групи
|
Форма
дослідження
|
Інструментарій
|
«Сонечко»
(діти віком від 3 до 4 років)
|
Педагогічна
діагностика:
моніторинг
|
-
дидактичні ігри та вправи;
- розвивальні
ігри ;
- вивчення
листків здоров᾽я кожної дитини;
- анкетування
(опитування) батьків;
-
міні-заняття з окремими дітьми;
- спостереження
за дітьми (безпосередні, опосередковані)
|
«Горобинка»
(діти
віком від 4 до 6 років)
|
Педагогічна
діагностика, моніторинг:
|
-
контрольні та підсумкові заняття;
- міні-заняття
з окремими дітьми;
- спостереження
за дітьми (безпосередні, опосередковані);
- бесіда
з дітьми (як допоміжний метод);
- вивчення
продуктів праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання,
художньої праці, мовленнєвої творчості);
- контрольні
зрізи рівнів знань та умінь дітей з різних розділів програми
(нульові зрізи - у вересні, контрольні зрізи - у грудні-січні, підсумкові
зрізи - у квітні-травні);
|
Моніторинг досягнень дітей у всіх вікових групах здійснюється за методичним посібником "Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно
з Базовим компонентом дошкільної освіти" ( за загальною редакцією Т.
В. Киричук, О. М. Кулик, Н. М. Шаповал. - Вид. 2-ге, без змін.)
Освітня
програма Бережківського ДНЗ «Малятко» забезпечує досягнення дітьми результатів
навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної
освіти.