Затверджено
наказом по закладу дошкільної освіти
від 24.12.2021 № 58
Положення
про внутрішню систему
забезпечення якості освіти
Бережківського закладу дошкільної
освіти «Малятко»
Дубровицької міської ради
Схвалено
педагогічною радою
від 24.12.2021 протокол № 2
І. Загальні
положення
1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти (далі –
ВСЗЯО) Бережківського закладу дошкільної освіти
«Малятко» Дубровицької міської ради (далі – ЗДО «Малятко») розроблено
відповідно до вимог Законів України «Про освіту», методичних рекомендацій
1.2. Педагогічна рада як колегіальний орган управління Бережківського ЗДО
«Малятко» формує систему та затверджує процедури внутрішньої системи
забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення
академічної доброчесності (ст. 20 Закону України «Про до- шкільну освіту»).
1.3. Положення поширюється на всіх
працівників Бережківського ЗДО «Малятко», які здійснюють професійну діяльність
відповідно до трудових договорів, зокрема на працівників, які працюють за
сумісництвом.
1.4. Термін дії Положення необмежений. Положення діє до затвердження
нового.
1.5. Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі –
ВСЗЯО) забезпечує директорЗДО в межах наданих йому повноважень.
1.6. Коригування змісту,
зміни та доповнення до цього Положення вносить директор за згодою педагогічної
ради Бережківського
ЗДО.
1.7. Критерії ефективності ВСЗЯО: освітнє
середовище закладу дошкільної освіти; здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення
розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду;
фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти;
управлінські процеси закладу дошкільної освіти.
1.8. Компоненти ВСЗЯО: - стратегія (політика); -
організаційно-функціональна структура; - процедури внутрішньої системи
оцінювання якості освіти та освітньої діяльності; - освітнє середовище закладу
дошкільної освіти; - здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення розвитку дитини
дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду; - фахова
діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти; - управлінські
процеси закладу дошкільної освіти; -
система та механізми забезпечення академічної доброчесності.
1.9. У закладі ЗДО використовуються орієнтовні критерії та індикатори для
само оцінювання освітніх та управлінських процесів ЗДО (далі – критерії), що є
додатком 1 до цього Положення. Відповідальним за проведення само оцінювання
освітніх і управлінських процесів є керівник ЗДО.
1.10. Методами збору інформації є опитування учасників освітнього процесу
(анкетування, індивідуальне інтерв’ю); спостереження (за освітнім середовищем,
організацією життєдіяльності, проведенням навчальних занять); вивчення
документації ЗДО,
1.11. Самооцінювання якості освітніх та управлінських процесів відбувається
з використанням рівнів: перший (високий), другий (достатній), третій (вимагає
покращення), четвертий (низький).
ІІ. Стратегія (політика) внутрішньої системи
забезпечення якості освіти.
2.1. Стратегія (політика)
внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі – Політика) визначає мету
й завдання її впровадження та принципи, на яких вона будується. 2.2. Мета Політики ВСЗЯО: - гарантування якості дошкільної
освіти здобувачів; формування довіри
суспільства до ЗДО.
2.3. Завдання Політики ВСЗЯО: - створювати освітнє середовище для
оптимального розвитку кожного вихованця, відповідно до його задатків, нахилів,
здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних
потреб; - забезпечувати умоли постійного професійного зростання та
самореалізації педагогів; - актуалізувати питання забезпечення умов, які
сприяють якісній організації освітнього процесу та інклюзивній освіті; -
отримувати об'єктивну інформацію про функціонування і розвиток Бережківського
ЗДО «Малятко»; - сприяти розвитку партнерських відносин усіх учасників
освітнього процесу; - забезпечувати інформаційну відкритість діяльності
Бережківського ЗДО «Малятко»; - запобігати проявам дискримінації, булїигу; -
знаходити оптимальні чинники впливу на результативність освітнього процесу та
впроваджувати їх у дію.
2.4. Принципи Політики ВСЗЯО: дитино центризм : головний суб'єкт, на я кого
спрямована освітня діяльність ЗДО «Малятко» – дитина; Автономність: самостійність у визначення
стратегії і напрямів розвитку ЗДО «Малятко», виборі форм і методів організації
освітнього процесу, які відповідають нормативно-правовим документам, Базовому
компоненту дошкільної освіти; Системність.: усі компоненти та функції системи
управління діяльністю ЗДО «Малятко» взаємопов'язані, що створює
взаємозалежність між ними; Цілісність:
єдність усіх видів освітніх впливів на здобувача дошкільної освіти, їх
підпорядкованості головній меті освітньої діяльності, яка передбачає всебічний
розвиток, виховання ї соціалізацію особистості яка здатна до життя в
суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до
самовдосконалення і навчання протягом життя, готова до свідомого життєвого
вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та
громадянської активності; Вдосконалення:
потреба постійного вдосконалення освітнього процесу відповідно до зміни
внутрішнього та зовнішнього середовища, аналізу даних та інформації про
результативність освітньої діяльності;
Партнерство: взаємодія учасників
освітнього процесу, побудована на довірі та повазі, зацікавленості до суб'єктів
освітнього процесу, відповідно до їх поточних та майбутніх потреб, готовності
до конструктивної співпраці для досягнення високої якості освітнього
процесу; Відкритість і прозорість: процедури системи забезпечення якості
освітньої діяльності відкриті та зрозумілі для учасників освітнього процесу; Гнучкість і адаптивність: можливість
відповідно до внутрішніх умов та зовнішніх впливів міняти методи управління
якістю, отримувати зворотні зв'язки та різні комунікації; Інновиційність:
здатність продукувати та впроваджувати нові, відсутні у практиці ЗДО
«Малятко» ідеї, технології, методики, пов'язані
із забезпеченням якості дошкільної освіти.
Моніторинг: комплекс процедур зі
спостереження, поточного оцінювання перетворень керованого суб’єкта (об’єкта) і спрямування цих перетворень на досягнення заданих параметрів розвитку
(об’єкта) суб’єкта.
Якість освіти: відповідність результатів навчання вимогам,
встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти та/або договором про надання освітніх послуг.
ІІІ. Організаційно-функціональна
структура внутрішньої системи
забезпечення
якості освіти.
3.1. Організаційно-функціональна структура ВСЗЯО – це суб'єкти, які
здійснюють або включені у процеси оцінювання якості освіти та інтерпретації
отриманих результатів: адміністрація закладу; тимчасові структури (творчі
ініціативні групи педагогів, групи моніторингу); педагогічна рада.
3.1.1. Адміністрація закладу дошкільної освіти: - формує блок локальних
актів, що регулюють функціонування ВСЗЯО закладу дошкільної освіти і додатків
до них, представляє їх на засіданні педагогічної ради, після схвалення
педагогічною радою, керівник затверджує і контролює їх виконання; готує пропозиції, спрямовані на вдосконалення
ВСЗЯО у ЗДО «Малятко», бере участь у заходах щодо змісту пропозицій;
організовує проведення у ЗДО «Малятко» контрольно- оцінних процедур; забезпечує умови для підготовки педагогів ЗДО
«Малятко», батьків або інших законних представників дітей, громадських
експертів до здійснення контрольно-оцінних процедур; організовує та здійснює
систему моніторингу якості освіти: збір, обробку (аналіз), зберігання та
надання інформації про стан і динаміку розвитку на рівні ЗДО «Малятко»; формує
інформаційно-аналітичмі матеріали за результатами оцінки якості освіти та надає
інформацію про якість освіти на різні рівні системи управління (педагогічна
рада, загальні збори колективу тощо); ухвалює управлінські рішення щодо
розвитку якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих в процесі
реалізації ВСЗЯО.
3.1.2. Тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, група
моніторингу): - розробляють або формують методики оцінки якості освіти за напрямами
діяльності ЗДО «Малятко»: параметри, критерії та показники, методи та форми;
беруть участь в експертизі динаміки розвитку вихованців та рівня професійної
компетентності педагогів ЗДО «Малятко»;
формують пропозиції для адміністрації з вироблення управлінських рішень
за результатами внутрішньої оцінки якості освіти на рівні ЗДО «Малятко».
3.1.3. Педагогічна рада: діє в межах
повноважень, визначених нормативно-правовими актами; розглядає, ухвалює та
оцінює основні питання діяльності ЗДО «Малятко»; ухвалює рішення щодо питань
функціонування ЗДО «Малятко», оновлення змісту освіти в зв'язку з появою нових
стандартів освіти; підвищення рівня професіоналізму педагогів через
впровадження нових освітніх технологій; підвищення якості освіти на основі
аналізу результатів, отриманих у процесі оцінки якості.
IV. Процедури
внутрішньої системи оцінювання якості освіти
та
освітньої діяльності .
4.1. Процедурами ВСЗЯО є внутрішній контроль якості освітньої діяльності
(далі – Контроль) та внутрішній моніторинг якості освіти (далі – Моніторинг),
які дають змогу здійснювати систематичний аналіз якості організації освітнього
процесу, його ресурсного забезпечення, результатів. Процедури ВСЗЯО спрямовані
на: удосконалення планування та організації освітнього процесу, спрямованого на
розвиток компетентності в здобувані
освіти; посилення кадрового потенціалу закладу освіти та формування
системи методичної роботи, яка сприяє підвищенню професійної кваліфікації
педагогічних працівників; формування й
удосконалення необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та
підтримки здобуванні освіти ЗДО «Малятко»;
розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління
освітнім процесом; максимальне усунення ефекту неповноти і неточності
інформації про якість освіти, як на етапі планування освітніх результатів, так
і на етапі оцінки ефективності освітнього процесу по досягненню відповідної
якості освіти.
4.2. Процедура Контролю у ЗДО «Малятко» визначається логічним та доцільним об’єднанням його
видів (тематичний, підсумковий, фронтальний, оперативний) та змісту. Під час
планування контролю застосовується технологічний прийом – розробляються
циклограми, відповідно до методичних рекомендації.
4.3. Процедура Моніторингу
будується відповідно до визначених у ЗДО «Малятко»
напрямів.
4.4. Для процедури Контролю
та Моніторингу з урахуванням напрямів, тем та змісту добираються доцільні
методи та джерела отримання інформації.
4.5. Моніторинг є методом та
формою Контролю.
4.6. Результати процедур Контролю та Моніторингу оприлюднюються у
формі: аналітичної доповіді на засіданні
педагогічної ради; звіту керівника на загальних зборах (конференції) колективу;
проблемного аналізу – комплексне самооцінювання функціонування та розвитку закладу
дошкільної освіти у Програмі розвитку; аналізу підсумків діяльності ЗДО
«Малятко» за навчальний рік та оздоровчий період – щорічне самооцінювання.
4.7. План роботи ЗДО «Малятко» на навчальний рік та оздоровчий період є програмою
реалізації процедур ВСЯЗО.
4.8. Документи та матеріали,
які засвідчують системність реалізації процедур ВСЗЯО. Документи: Програма
розвитку ЗДО
«Малятко» на три-п'ять, років; План
роботи на навчальний рік та оздоровчий період; План роботи педагога щодо
організації освітнього процесу; Протоколи педагогічної ради, загальних зборів
колективу тощо; Накази керівника. Матеріали: проблемний (комплексний) аналіз;
аналіз підсумків діяльності ЗДО на навчальний
рік та оздоровчий період; циклограма внутрішнього контролю ЗДО «Малятко» на навчальний
рік; методика(и) моніторингових
досліджень за напрямами діяльності.
V. Kритерії, правила і процедури оцінювання здобувачів
дошкільної освіти.
5.1. Моніторинг індивідуального
розвитку дає змогу визначити рівень компетентності вихованців відповідно до
змісту освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти. 5.2. Очікувані результати навчання здобувачів
дошкільної освіти визначені в освітніх програмах за якими організовано освітній
процес у ЗДО
«Малятко».
5.3. Методику моніторингу
індивідуального розвитку здобувачів дошкільної освіти – процеси, параметри,
критерії, інструменти та методи – затверджує педагогічна рада строком на п'ять
років, зберігається в групах і методичному кабінеті у теках відповідно до
вікової категорії здобувачів освіти.
5.4. Періодичність проведення моніторингу – два рази на рік: на початку навчального року (вересень) –
проводиться з метою виявлення рівня розвитку дітей - у січні з метою
коригування освітнього процесу по розділах освітньої програми з тими дітьми,
які потребують індивідуальної роботи; у кінці навчального року (квітень –
травень) – з метою порівняльного аналізу результатів на початок і кінець року. Можливе додаткове обстеження (в січні) особливостей
динаміки розвитку тієї чи тієї дитини.
5.5. Інформація, отримана у
процесі моніторингу з подальшим її аналізом, є основою для ухвалення управлінських рішень про підвищення ефективності
освітнього процесу.
5.6. Моніторинг проводять
вихователі, фахівці – музичні керівники, інструктор з фізичного виховання.
Психологічну діагностику розпізнавання психічних процесів, станів, рис і
якостей особистості проводить практичний психолог, стану фізичного здоров'я
здійснює сестра медична старша.
5.7. Педагоги аналізують результати
моніторингу, визначають рівень ефективності педагогічних впливів стосовно кожної
дитини, вибудовують картину індивідуальної траєкторії розвитку і оцінюють єдину
картину в віко- вій групі загалом. Роблять висновки і розробляють своєчасні
коригувальні дії з наданням рекомендацій батькам або особам, які їх замінюють.
Підсумки Моніторингу дають можливість бачити індивідуальні та групові
результати організованого педагогами освітнього процесу. Оброблені результати такого аналізу є основою
конструювання освітнього процесу на новий навчальний рік, виведення річних
завдань тощо.
5.8. Керівник на основі висновків педагогів розробляє
аналітичну довідку, в якій визначає причини недостатньо високого рівня освоєння
програмного матеріалу за освітніми лініями; формулює рекомендації щодо
вдосконалення освітнього процесу на новий навчальний рік та особливостей
коригування перспективного плану освітнього процесу у групах.
5.9. Аналітична довідка за результатами Моніторингу вводиться у склад
підсумкового аналізу діяльності ЗДО «Малятко» за навчальний рік, обговорюється
на засіданні педагогічної ради, що впливає на визначення річних завдань
діяльності на новий навчальний рік.
5.10. Проведення процедур
Моніторингу, обговорення їх результатів у формі психолого-педагогічиого
консиліуму фіксуються у Плані роботи ЗДО «Малятко».
VI. Kритерії, правила і процедури оцінювання професійної
діяльності педагогічних працівників
6.1. Оцінювання професійної діяльності педагогів Бережківського ЗДО
«Малятко» відбуваються під час атестацій та міжатестаційний період.
6.2. Оцінювання професійної діяльності педагогів під час атестаційного
періоду.
6.2.1. Атестаційний період
визначається навчальним роком, в який передбачена атестація педагогічного
працівника. У цей період відповідно до індивідуального плану підготовки та
проходження атестації здійснюється система заходів, спрямованих на комплексне
оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників ЗДО «Малятко», яке передбачає розгляд матеріалів з досвіду роботи,
вивчення необхідної документації порівняльний аналіз результатів діяльності
впродовж усього періоду від попередньої атестації. Необхідною умовою
об'єктивного оцінювання є всебічний аналіз освітнього процессу організованого педагогом, який атестується, вивчення думки батьків та
коллег. 6.2.2. Характеристика діяльності педагога відповідної
кваліфікації визначається відповідно до Порядку підвищення кваліфікації.
6.2.3. Педагог, який атестується
здійснює самоаналіз професійної діяльності, виходячи з: динаміки розвитку базових якостей дітей;
емоційного благополуччя дітей в умовах організованої та самостійної діяльності;
раціональної організації предметно-просторового розвивального середовища,
створення соціальної ситуації розвитку; варіативних форм взаємодії з дітьми;
реструктуризації змісту освітньої діяльності;
рівня та форми залучення батьків в освітній процес.
6.2.2. Діагностичнй матеріал оцінювання індивідуального розвитку
професійної компетентності педагога – процеси, параметри, критерії, інструменти
та методи – затверджує педагогічна рада строком на п'ять років, зберігається у
методичному кабінеті. 6.3. Оцінювання професійної діяльності педагогів у
міжатестаційний період.
6.3.1. Оцінювання професійної
діяльності педагогів у міжатестаційннй період відбувається відповідно до Плану
роботи ЗДО «Малятко» на навчальний рік та оздоровчий період у процесі
тематичного, підсумкового контролю.
6.3.2. Критерії та методи оцінювання професійної діяльності педагогів під
час тематичного контролю розробляються з урахуванням обсягу та змісту теми
вивчення. 6.3.3. Під час підсумкового контролю за результатами діяльності ЗДО
«Малятко» за навчальний рік здійснюється
анкетування педагогів з метою визначення їхніх професійних потреб,
прогнозування методичної роботи, що дає змогу розробити індивідуальний
проектний план розвитку професійної компетентності для кожного педагога та
окреслити пріоритети діяльності закладу на наступний навчальний рік.
6.3.4. Методика формування індивідуального
проектного плану розвитку професійної компетентності педагога як форма
самоаналізу здійснюється відповідно до методичних рекомендацій, за потребою
затверджує педагогічна рада.
6.3.5. Анкети педагогів для прогнозування методичної роботи та узагальнені
матеріали індивідуальних проектних планів розвитку педагогів зберігаються у
методичному кабінеті.
6.4. Результатом оцінювання професійної компетентності педагога в
атестаційний період є підсумки атестації відповідно до порядку підвищений
кваліфікації. Результатом оцінювання у
міжатестаційний період є побудова індивідуального проектного плану розвитку
професійної компетентності педагога на навчальний рік, в якому передбачена
цілеспрямована методична допомога.
6.5. Документи, які засвідчують проведення
процедур оцінювання професійної діяльності педагогіяних працівників: план
роботи ЗДО «Малятко» на навчальний рік та оздоровчий період; індивідуальний план підготовки та проходження
атестації; протоколи засідання педагогічної ради, атестаційної комісії,
атестаційний лист; накази керівника.
VII. Умови
якісної організації освітнього процесу .
7.1. Матеріально-технічні умови. 7.1.1. Безпечність, доступність і
комфортність будівлі, приміщення, споруд, обладнання й території. Територія та приміщення чисті і охайні. Обладнання території та приміщень справне.
Територія закладу недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту та
сторонніх осіб. У приміщення закладу допускаються виключно учасники освітнього
процесу. На території закладу відсутні колючі дерева, кущі, гриби та рослини з
отруйними властивостями, зазначені у відповідному Переліку рослин, дерев, кущів
з колючими, отруйними плодами (Додаток 1 до Санітарного регламенту для
дошкільних навчальних закладів, затвердженого 24.03.2016 № 234). Територія ділянки закладу освітлюється у
вечірній час. Систематично (щоденно)
здійснюється огляд території щодо її безпечності для освітнього процесу. У ЗДО «Малятко» забезпечено архітектурну доступність, приміщення і
територія закладу адаптовані до використання учасниками освітнього процесу. Приміщення закладу
одноповерхове, групи забезпечені окремими
входами. Кожне групове приміщення для дітей певного віку ізольоване від решти
групових приміщень. Групові та ігрові майданчики облаштовані для ігор та
діяльності дітей. Майданчики обладнані
тіньовими навісами, ігровим та фізкультурно- спортивним обладнанням, що
відповідає кількості вікових груп. У приміщеннях закладу повітряно-тепловий
режим та освітлення відповідає санітарним нормам. Приміщення прибрані,
утримуються в порядку й чистоті. Здійснюється щоденне вологе прибирання та
провітрювання усіх приміщень. Меблі, обладнання, опалювальні прилади,
підвіконня, стіни, ручки дверей щоденно
протираються. Столи в ігрових групових приміщеннях, після кожного прийому їжі
миються. Облаштовані туалети, утримуються в належному стані. У будівлі та на
території закладу відсутні ризики травмування учасників освітнього процессу.
7.1.2. Групові приміщення
оснащені сучасним обладнанням, меблями та засобами навчання. Відсутні музичний та
спортивні зали.
7.1.3. В ЗДО «Малятко» дотримуються
вимоги охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил
поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.
7.2. Освітньо-методичні умови. 7.2.1. Освітній
простір групових приміщень та інших основних приміщень
забезпечує реалізацію завдань освітньої програми та мотивує здобувачів
дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетенцій.
7.2.2. Компоненти
предмстно-просторового розвивального середовища у групах відповідають освітнім
програмам та віковим можливостям дітей (розвивальні осередки), сучасним вимогам
(трансформованість, варіативність, доступність, безпека).
7.2.3. Добір іграшок, посібників та обладнання відповідає встановленим
вимогам Переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів
дошкільної освіти (наказ від 19 грудня 2017 року № 1633 ).
7.3. Психолого – педагогічні умови. 7.3.1. Забезпечення емоційного
благополуччя через безпосереднє спілкування з кожною дитиною; шанобливе
ставлення дорослих до людської гідності кожної дитини, до її почуттів і потреб;
формування та підтримка її позитивної самооцінки, впевненості у власних
можливостях і здібностях.
7.3.2. Використання в освітній діяльності форм і методів роботи з дітьми,
що відповідають їхнім віковим та індивідуальним особливостям.
7.3.3. Побудова освітньої діяльності на основі взаємодії дорослих з дітьми,
орієнтованої на інтереси і можливості кожної дитини.
7.3.4. Підтримка дорослими позитивних, доброзичливих відносин між дітьми,
зокрема які належать до різних національно-культурних, релігійних спільнот і
соціальних верств, а також мають різні (зокрема обмежені) можливості здоров'я;
розвиток у дітей комунікативних здібностей, що дають змогу вирішувати
конфліктні ситуації з однолітками; розвиток вміння працювати в групі однолітків
в різних видах діяльності. 7.3.5. Підтримка ініціативи і самостійності дітей
через створення умов для вільного вибору специфічних для них видів діяльності,
учасників спільної діяльності та спілкування; для прийняття дітьми рішень, прояву
своїх почуттів та висловлювання думок; через недирективну допомогу дітям у
різних видах діяльності.
7.3.6. Здійснення системної
роботи з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству.
Захист дітей від усіх форм фізичного і психічного насильства.
7.3.7. Партнерська взаємодія
з батьками. Підтримка батьків (законних представників) у вихованні та розвитку
дітей, охороні й зміцненні їхнього здоров'я, залучення сімей безпосередньо в
освітню діяльність.
7.4. Медико-соціальні умови, 7.4.1. Створення умов для фізичного розвитку та
зміцнення здоров'я дітей. Функціонування
медичного кабінету з відповідним медичним обладнанням. Медичне обслуговування
дітей здійснюється медичним працівником (сестрою
медичною старшою) відповідно до її функціональних обов'язків, у разі потреби
надається домедична допомога.
Організація заходів щодо дотримання протиепідемічного режиму. Проведення
медичними працівниками санітарпо-просвітницької роботи (гігієнічне виховання
дітей, формування навичок здорового способу жнтгя ) з працівниками закладу і
батьками вихованців. Планування й проведення фізкультурно-оздоровчої роботи у
різних організаційних формах. Наявність фізкультурно-спортивного обладнання та
інвентарю для розвитку рухових якостей здобувачів дошкільної освіти. Планування та здійснення медико-педагогічного
контролю за організацією фізичного виховання (2 рази на навчальний рік).
Проведення контролю за станом здоров'я дітей, за санітарно- гігієнічним режимом
у ЗДО
«Малятко». Надання рекомендацій з режиму
адаптації дітей в закладі дошкільної освіти, визначення функціональної
готовності дітей до навчання у школі .
7.4.2. Створення умов для
якісного харчування здобувачів дошкільної освіти. Дотримання вимог законодавства щодо
впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах
системи управління безпечністю харчування продуктів (НАССР) операторами ринку
на харчоблоці ЗДО «Малятко». Забезпечення різноманітного корисного та
збалансованого харчування, що відповідає потребам усіх здобувачів дошкільної
освіти. Виконання натуральних норм харчування. Дотримання санітарно-гігієнічних
вимог щодо харчування здобувачів дошкільної освіти. Сприяння формуванню
культурно-гігієнічних навичок здобувачів дошкільної освіти в процесі
організації харчування. Здійснення контролю за організацією харчування та
дотриманням питного режиму.
7.5. Умови інклюзивної освіти.
Розроблення індивідуальних програм розвитку для осіб з особливими
освітніми потребами. Формування команди психолого-педагогічного супроводу та
здійснення злагодженої діяльності. Вивчення потреб учасників освітнього процесу
для адаптації освітнього середовища з урахуванням принципів універсального
дизайну . Забезпечення гранично допустимої наповнюваності груп за віком.
Забезпечення здобуття дошкільної освіти вихованцями відповідно до Державного
стандарту Базового компоненту дошкільної освіти. Забезпечення обладнання освітнього середовища
для надання та корекційно-відновлювальних та розвиткових, психолого-педагогічних
освітніх послуг. Забезпечення формування ключових компетентностей для
подальшого самостійного життя, розвиток природніх здібностей і обдарувань,
творчого мислення та уяви.
VIII. управлінські
процеси закладу дошкільної освіти.
8.1.
Визначеність системи планування та організації діяльності ЗДО «Малятко».
8.1.1. Сформована стратегія –
Програма розвитку ЗДО «Малятко» яка
відповідає особливостям та умовам діяльності закладу, структурованою за
напрямами діяльності, чіткою іі вимірюваною, в якій відстежується
перспективність та спрямованість на підвищення якості освітньої діяльності. Про результати реалізації Програми розвитку звітує
директор на засіданні педагогічної ради, загальних зборах (конференції)
колективу. Проект нової Програми розвитку розробляє творча група учасників
освітнього процесу на основі комплексного самооцінювания, проект обговорюється
та схвалюється на засіданні педагогічної ради, затверджує керівник.
8.1.2. Сформована тактика діяльності – План роботи закладу дошкільної
освіти на навчальний рік та оздоровчий період (можуть формуватися окремими
планами): ураховані визначені у Програмі
розвитку перспективні заходи; побудована на засадах аналізу підсумків
діяльності (щорічного самооцінювання) закладу дошкільної освіти за минулий
період; структура та зміст висвітлює систему роботи усіх структур закладу на
вирішення річних завдань та процесів його якісного функціонування та
розвитку; до розроблення залучено
працівників закладу та батьків здобувачів дошкільної освіти. Результати роботи закладу відповідно Плану
розглядаються на засіданнях педагогічної ради. План обговорюється та
схвалюється на засіданні педагогічної ради, затверджує директор.
8.2. Ефективність кадрової політики:
укомплектованість кадрами, освітній рівень педагогів; рівень
кваліфікації (динаміка зростання числа працівників, які пройшли курси
підвищення кваліфікації); динаміка зростання категорійності; створення умов для
постійного підвищення кваліфікації, впровадження педагогічними працівниками
інновацій в освітній процес; обговорення
питань підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої
творчої ініціативи на засіданні педагогічної ради; відзначення, матеріальне та
моральне заохочення педагогічних працівників до підвищення якості освітньої
діяльності; цілеспрямований методичний супровід професійного зростання
педагогів; координування діяльності та
взаємин педагогів щодо прийняття та реалізації рішень, делегування окремих
функцій управління; формування та
розвиток корпоративної культури.
8.3. Організація єдиного
інформаційного простору (розвиток інформаційних систем). Сформовані системи
інформаційного забезпечення управління ЗДО «Малятко» відповідно до визначених
умов у розділі VIІ. Наявність технологічного
обладнання, сайту, програмного забезпечення. Наявність загальнодоступних
ресурсів (інформаційні стенди, сайт закладу). Зміст інформації про діяльність є відповідним вимогам законодавства.
Інформація регулярно поповнюється й вчасно оновлюється.
8.4. Діяльність органів громадського самоврядування. Діє вищий орган
громадського самоврядування – загальні збори (конференція) колективу та
батьків. Діє орган самоврядування
працівників закладу. Діє орган батьківського самоврядування. Органи
громадського самоврядування діють відповідно до законодавства. Освітні та соціальні
ініціативи, висунуті чинними органами, підтримує керівництво.
ІХ. Система
й механізми забезпечення академічної доброчесності.
9.1. Педагогічні праційвники
дотримуються вимог академічмої доброчесності: посилаються на джерела
інформації, якщо використано сторонні ідеї, розробки, твердження, відомості;
виконують норми законодавства про авторське право й суміжні права; надають достовірну інформацію про методики й
результати досліджень, джерела
використаної інформації, власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу)
діяльність; визначають дотримання
академічної доброчесності дітьми; об’єктивно оцінюють результати освітнього
процесу та якості дошкільної освіти дітей.
9.2. Педагогічні працівники обізнані
щодо видів порушення академічної доброчесності. Обман – неправдиве інформування
щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього
процесу; академічний плагіат – представлення результатів наукової діяльності
інших осіб як результатів власного дослідження, а також відтворення текстів
інших авторів без зазначення авторства; самоплагіат – представлення своїх уже
опублікованих наукових результатів як нових; фабрикація – вигадування
інформації, що використовується в освітньому процесі; фальсифікація – зміна чи модифікація інформації,
яка стосується освітнього процесу: списування – використання під час письмових
робіт зовнішніх джерел інформації, крім дозволених; хабарництво – надання або
отримання коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ чи пропозиція
щодо цього, щоб отримати переваги в освітньому процесі; необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення
або заниження оцінки результатів навчання.
9.4. Відповідальність педагогічних працівників щодо порушення академічної
доброчесності, які встановлені Законом України «Про освіту»: позбавляються
наукового (освітньо-творчого) ступеня чи вченого звання, педагогічного звання,
кваліфікаційної категорії; отримують
відмову у присвоєнні ступенів, звань та категорій; втрачають право працювати у
деяких закладах або займати деякі посади.