УКРАЇНА
Бережківський заклад дошкільної освіти «Малятко»
НАКАЗ
06.12.2021 с.
Бережки № 55
Про затвердження плану заходів,
спрямованих на запобігання та
протидію булінгу (цькуванню)
в Бережківському ЗДО «Малятко»
Відповідно до наказу відділу освіти,
культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради від 03.12.2021
року № 290 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та
протидію боулінгу (цькуванню) в закладах освіти Дубровицької міської ради», на
виконання Закону України № 2657 – УІІІ від 18.12.2018 «Про внесення змін до
деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню) , та з
метою створення безпечного освітнього середовища в Бережківському ЗДО «Малятко»
НАКАЗУЮ:
1.
Організувати роботу щодо попередження насильства та булінгу з учасниками
освітнього процесу закладу дошкільної освіти.
2. Розробити план заходів, спрямованих на
запобігання та протидію булінгу (цькуванню) (до 15.12.2021, директор).
3.
Здійснювати прийом звернень та повідомлень про випадки насильства, булінгу
відповідно до чинного законодавства.
4.
Забезпечити чіткий порядок розгляду звернень та повідомлень з приводу
насильства, булінгу.
5.
Розглядати на педагогічних радах закладу дошкільної освіти питання щодо
дотримання педагогічними працівниками вимог законодавства по забезпеченню
захисту дітей від будь-яких форм насильства та булінгу.
6. Передбачити можливість
прийому адміністрацією закладу дошкільної освіти анонімних повідомлень про
факти насильства, булінгу в дитячому колективі та сім’ях дітей.
7.
Практичному психологу Красько В.В. :
7.1. Організовувати роботу з дітьми, які постраждали
від насильства чи булінгу, систематично надавати рекомендації педагогам і
батькам щодо попередження агресивності та жорстокості серед дітей (за потребою
при виявленні цькування та булінгу).
7.2. Проводити інструктивно-методичні наради з
працівниками закладу дошкільної освіти з метою попередження проявів насильства,
булінгу, жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення у закладі
дошкільної освіти та сім’ї.
7.3. Організувати просвітницькі заходи для батьків
(осіб, які їх замінюють) з питань охорони дитинства, попередження булінгу та
насильства, вирішення сімейних конфліктів, залучивши до роботи представників
ювенальної превенції, центру (управління) соціальних служб для сім’ї, дітей та
молоді.
8. Забезпечити
на веб-сайті закладу освіти відкритий доступ до наступної інформації та
документів:
- правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти;
- план заходів, спрямованих на запобігання та протидію
булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
- порядок подання та розгляду (з дотриманням
конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;
- порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)
в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькуванню).
9.
Педагогічним та технічним працівникам, що працюють безпосередньо з дітьми:
9.1. Забезпечувати здобувачам освіти захист під час
освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі
булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та
агітації, що завдають шкоди здоров’ю.
9.2. Повідомляти керівництво закладу освіти про факти
булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших
осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто
або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
9.3. Сприяти керівництву закладу освіти у проведенні
розслідування щодо випадків булінгу (цькування).
9.4. Виконувати рішення та рекомендації комісії з
розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
9.5. Неухильно дотримуватися вимог чинного
законодавства щодо забезпечення захисту дітей від насильства, булінгу;
9.6.
Посилити контроль за кожним вихованцем у період перебування поза закладом
дошкільної освіти.
10. Контроль за виконанням даного
наказу залишаю за собою.
Директор Ірина КОВАЛЬ
Додаток 1
до наказу від 06.12. 2021 № 55
Порядок
реагування на випадки булінгу (цькування) в закладі дошкільної освіти
1. При встановленні факту або підозрі на наявність
булінгу (цькування) батьки, законні представники дитини, вчитель, сама дитина
або інші учасники освітнього процесу повідомляють про це адміністрацію закладу
освіти.
2. Керівник закладу освіти
отримавши заяву про випадок боулінгу (цькування) невідкладно реагує на
представлені факти:
2.1.
Приймає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.
2.2. Наказом по закладу освіти
створює комісію з розгляду випадку булінгу (цькування) для прийняття рішення за
результатами проведеного розслідування та вжиття відповідних заходів реагування.
3.
Результати службового розслідування викладаються в акті.
4.
У разі підтвердження факту булінгу (цькування), адміністрація закладу освіти
повідомляє відділ
освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради.
5.
Рішення комісії реєструється в окремому журналі та доводиться до відома
постраждалого.
6. Адміністрація закладу
забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних
послуг учасникам освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або
постраждали від булінгу (цькування).
Додаток 2
до наказу від 06.12. 2021 № 55
План заходів,
спрямованих на запобігання та
протидію булінгу (цькуванню) в Бережківському ЗДО «Малятко»
№ |
Зміст
заходу |
Термін
виконання |
Відповідальні
|
1 |
Перевірка приміщень,
території ЗДО з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути
небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькуванню) в закладі |
впродовж року |
директор практичний психолог вихователь |
2 |
Вивчення причин та умов
виникнення можливих ситуацій, а також ймовірних ризиків проявів
противоправної поведінки (насильницької поведінки) серед учасників освітнього
процесу |
впродовж року |
практичний психолог вихователь |
3 |
Ознайомлення учасників
освітнього процесу з нормативно-правовою базою та регулюючими документами щодо
превенції проблеми насилля в освітньому середовищі |
впродовж року |
директор практичний психолог |
4 |
Проведення зустрічей, круглих
столів, семінарів, бесід та консультацій щодо ненасильницьких методів
поведінки та виховання вирішення конфліктів, управління власними емоціями та
подолання стресу |
впродовж року |
практичний психолог вихователь |
5 |
Проведення з вихованцями
бесід, занять щодо формування звільнятися від напруження, скутості, навчання
комунікативної та вербальної поведінки |
впродовж року |
практичний психолог вихователі груп |
6 |
Створення алгоритму
реагування на випадки насильства серед вихованців: чіткий алгоритм можливих
дії, відповідальності та компетенції педагога, представників адміністрації,
практичного психолога |
впродовж року |
директор практичний психолог
|
7 |
Проведення просвітницької
роботи з учасниками освітнього процесу щодо профілактики насильства |
впродовж року |
практичний психолог |